سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تصویر سازی ذهنی چیست؟(راز رسیدن به خواسته ها)

تصویر سازی ذهنی یک روش بسیار قدرتمند برای استفاده از تخیل و تصورات شما در جهت ساخت زندگی بهتر و رسیدن به خواسته ها و آرزوهای تان است. با قدرت تصویرسازی ذهنی یا همان تجسم خلاق می توانید آینده تان را کامل بسازید. قدرت تصویرسازی ذهنی بسیار زیاد است و تمام افراد معروف و ثروتمند دنیا از این روش در جهت رسیدن به خواسته ها و اهدافشان استفاده کرده اند. در این مقاله قصد داریم شما را به صورت کامل با تصویرسازی ذهنی آشنا کنم و به شما بگویم که چطور می‌توانید به خواسته ها و اهدافتان برسید.

 

با توجه به اینکه بسیاری از افراد در زمینه قانون جذب فعالیت می کنند و تمرینات قانون جذب را انجام می دهند یکی از قدرتمندترین روش ها در قانون جذب تصویر سازی ذهنی است. یعنی شما خواسته تان را به صورت دقیق و واضح در ذهنتان بیاورید. اگر به درستی از این تکنیک قدرتمند استفاده کنید در همان روزهای اول نتایجی خواهید گرفت که شما را حیرت زده میکند.

 

البته با توجه به اینکه خیلی از افراد از تجسم خلاق یا همان تصویر سازی ذهنی استفاده می‌کنند اما نتیجه نمی‌گیرند این است که اصول آن را نمی‌دانند که در این مقاله می خواهیم شما را با اصلی ترین روش های تصویرسازی ذهنی آشنا کنم. پس تا انتهای مقاله همراه من باشید و هر نکته را که می‌گویم انجام دهید.

 

تصویر سازی ذهنی چیست؟

همانطور که گفتیم تصویرسازی ذهنی استفاده از قدرت تخیل و تصورات شما برای به دست آوردن و رسیدن به خواسته های تان است. شما با استفاده از تصویرسازی ذهنی می توانید به هر خواسته و هدفی که دارید برسید. ممکن است شما دنبال جذب پول و ثروت باشید، یا می خواهید یک رابطه عاشقانه زیبا داشته باشید، می خواهید شغل مورد نظرتان را جذب کنید و میخواهید به موفقیت‌های بزرگی در زندگی برسید و…

 

اگر بتوانید به درستی از تصویر سازی ذهنی استفاده کنید و خواسته هایتان را خیلی دقیق و واضح در ذهنتان تجسم کنید و این کار را ادامه دهید مطمئن باشید نتایج بسیار فوق العاده ای خواهید گرفت. پس منظور کلی از تصویر سازی ذهنی یعنی اینکه شما از قدرت تخیل خود جهت رسیدن به آرزوهایتان استفاده کنید که در ادامه به شما خواهیم گفت که چطور از تصویر سازی ذهنی برای رسیدن به خواسته های تان باید استفاده کنید.

 

تصویر سازی ذهنی چگونه کار میکند؟

تصویر سازی ذهنی

شاید این سوال برایتان پیش بیاید که تصور ذهنی یا همان تجسم‌خلاق چگونه کار میکند؟

بر اساس قانون جذب وقتی به هر چیزی فکر می‌کنید در حال فرستادن ارتعاش آن به کائنات و جهان هستی هستید. کائنات با توجه به ارتعاش که ازشما دریافت می‌کنند ناخواسته و یا خواسته ای را وارد زندگی تان می کنند. وظیفه ذهن فرستادن ارتعاش به کائنات است. در کل وقتی به هر چیزی فکر می‌کنید در حال فرستادن ارتعاش آن به کائنات هستید و کائنات با توجه به اطلاعاتی که از شما دریافت می کنند خواسته یا ناخواسته ای وارد زندگیتان می کنند.

 

هرچقدر تمرکزتان به خواسته هایتان بیشتر باشد ارتعاش قوی تری به کائنات می فرستید. اگر اصولی از تصویر سازی ذهنی استفاده کنید می توانید ارتعاش بسیار قوی را در جهت رسیدن به آرزوهایتان به کائنات و جهان اصلی بفرستید. البته برای تصویرسازی ذهنی یک سری اصول وجود دارد که در ادامه شما را با اصول فرستادن ارتعاش به کائنات از طریق تصویرسازی ذهنی بیشتر آشنا خواهیم کرد.

 

شما به صورت ناخودآگاه هر روز از تصویر سازی ذهنی استفاده می کنید. ممکن است شما در جهت نا خواسته هایتان و آن چیزهایی که نمی خواهید از این قدرت بی نظیر استفاده کنید برای همین ممکن است چیزهای منفی جذب کنید. تنها وظیفه شما این است که به صورت خودآگاه از تصویرسازی ذهنی استفاده کنید.

 

مراحل اصلی برای تصویرسازی ذهنی

برای استفاده از تصویرسازی ذهنی چهار مرحله ای که در ادامه به شما معرفی خواهیم کرد را باید خیلی دقیق و واضح انجام بدهید.

 

 هدفتان را مشخص کنید

 افکار واضحی در ذهن تان ایجاد کنید( ساخت تصویر ذهنی)

 برای خواسته های تان تمرکز کنید

 به آن انرژی مثبت بدهید

اولین قدم در تصویرسازی ذهنی این است که هدف تان را کامل مشخص کنید. باید مشخص کنید که دقیقاً چه چیزی را می‌خواهید. بهترین راه برای مشخص کردن اهداف تان این است که کاغذ و قلم بردارید و با جزئیات کامل تمام اهداف و خواسته هایی که دارید را بنویسید. این کار باعث می‌شود که شما دقیقاً بفهمید که چه چیزی را میخواهید. به عنوان مثال با تمام جزئیات مشخصات ماشین مورد نظرتان را بنویسید مثلاً ماشین بی ام و رنگ نوک مدادی و…

 

دومین مرحله باید خیلی واضح خواسته و هدفتان را تجسم کنید. این مرحله را اگر به درستی انجام دهید نتایج فوق‌العاده خواهد گرفت. هر چه واضح‌تر خواسته و هدف تان را تصویر سازی ذهنی کنید احساس بهتری به شما می دهد. سعی کنید خواسته تان را خیلی شفاف و واضح در ذهن تان بیاورید مثلاً برای همین ماشین مورد نظرتان تصور کنید که دور ماشین موردنظرتان میچرخید، در ماشین را باز می کنید و بوی نویی ماشین را احساس می کنید روی صندلی ماشین میشینید، ماشین را روشن می‌کنید و حرکت می‌کنید، وقتی شروع به حرکت کرده و شیشه تان را پایین بیاورید و … به این صورت باید با تمام جزئیات خواسته تان را احساس کنید.

 

سومین مرحله همین روند را ادامه می دهید تا احساس تان بهتر و بهتر شود. هر چقدر بیشتر واضح‌تر خواسته تان را تجسم کنید احساستان بهتر و بهتر می شود.

 

در چهارمین مرحله باید به خواسته تان انرژی مثبت بدهید. یکی از بهترین راه ها برای دادن انرژی مثبت به خواسته هایتان استفاده از جملات تاکیدی و عبارات تاکیدی است. البته در این مقاله در مورد جملات تاکیدی توضیح می‌دهند چون ممکن است مقاله خیلی طولانی شود. برای همین توصیه می کنم حتما این مقاله زیر را مطالعه کنید.

 

 

 تمرین تصویرسازی ذهنی

تصویرسازی ذهنی

در این بخش قصد داریم به شما آموزش بدهم که چطور می‌توانید از تصویرسازی ذهنی در جهت رسیدن به خواسته هایتان استفاده کنید. هر خواسته و هدفی که دارید را می توانید با همین روش تجسم کنید.

 

همانطور که گفتم در اولین قدم باید هدفتان را مشخص کنید. البته باید هدف تان را کاملا واضح مشخص کنید طبق اصولی که بالا به شما گفتم. ابتدا یک موضوع را در نظر بگیرید. به یک مکان ساده و آرام که هیچ سر و صدایی در آن نیست بروید و بدون اینکه کسی مزاحم تان شود بنشینید یا دراز بکشید.

 

در وضعیت راحتی قرار بگیرید و کل بدنتان را آرام کنید که از انگشتان پا شروع کنید و تا پوست سرتان ادامه دهید. این کار باعث ایجاد حس خوب و لذت بخشی در شما می شود. به موضوع مورد نظرتان فکر کنید و تمام جزئیاتش را در ذهنتان مرور کنید. می‌توانید از عبارات تاکیدی هنگام تجسم کردن استفاده کنید. یا اینکه همین طور که دارید تصویر سازی ذهنی می کنید در مورد خواسته تان با خودتان صحبت کنید البته این هم یکی دیگر از روش‌های گفتن جملات تاکیدی است.

 

به این نکته توجه کنید که در هنگام تصویرسازی ذهنی حتماً باید احساستان خوب باشد. اگر احساس شک و تردید یا حس بدی دارید باید احساس تان را خوب کنید . به این نکته توجه کنید که احساسات بد شما را از خواسته هدفتان دور می‌کند. وقتی احساس تان خوب شد همینطور احساس خوب را در خودتان نگه دارید و این تمرین را از روزانه تا یک ربع ادامه دهید.

 

بهترین زمان استفاده از تصویرسازی ذهنی چه موقع است؟

بهترین زمان برای استفاده از تکنیک تصویر سازی ذهنی شب ها قبل از خوابیدن و روزها بعد از اینکه از خواب بیدار شدید است. زیرا در این حالت بدن شما در حالت آلفا قرار دارد و تاثیرگذاری را چندین و چند برابر میکند. پس سعی کنید هر شب قبل از اینکه بخوابید و روزها بعد از اینکه از خواب بیدار شدید خواسته و هدف تان را کاملا واضح تجسم کنید. مطمئن باشید این تکنیک نتایج فوق العاده ایی خواهید گرفت.

 

جمع بندی

 

تصویر سازی ذهنی یکی از روش‌های بسیار قدرتمند برای استفاده از قدرت فکر و ذهن است. در تصویر سازی ذهنی باید شما هدف تان را کامل مشخص کنید که دقیقا چه چیزی را میخواهید. در تصویر سازی ذهنی باید احساس تان خوب باشد سعی کنید وقتی به خواسته و هدفتان فکر می کنید به احساس تان را بهتر و بهتر کنید.

 

تمام مباحث گفته شده در این مقاله را پیاده سازی کنید و سعی کنید هر روز این تمرین را انجام دهید. بعد از اینکه این تمرین را به درستی انجام دادید بعد از یک هفته نتایج فوق العاده خواهید گرفت. اگر این مقاله را هنوز مطالعه نکردید پیشنهاد می کنم یک بار این مقاله را بخوانید و تمام نکات عملی که در این مقاله به شما آموزش دادم را هر روز عملی کنید تا نتایج خارق العاده بگیرید. منتظر نتایج ارزشمند شما هستم و هرگونه سوالی دارید در انتهای این پست بپرسید تا جواب تان را بدهم . امیدوارم از این مقاله نهایت استفاده را ببرید. منتظر نتایج ارزشمند شما هستیم.